על פי החוק, הרווחים שמתקבלים מהפעילות הדיגיטלית שלך חייבים במס.
יחד עם זאת, תכנון מס חכם והיערכות מוקדמת עם ההגנות המתאימות, יאפשרו לך להקטין בצורה ניכרת את שיעורי המס על עסקאות אינטרנט ולשמור על הרווחיות שלך.
להלן מספר דוגמאות להכנסות מפעילות דיגיטלית ברשת לצורך המחשת המורכבות מהיבט מיסוי עסקאות באינטרנט, ההגנות האפשריות ומה נוכל לעשות עבור העסק שלך.

מיסוי עסקאות בינלאומיות של מסחר אלקטרוני באינטרנט (e-commerce)
המסחר האלקטרוני ברשת מאפשר ביצוע עסקאות בינלאומיות שבהן המוכר נמצא במדינה אחת, הקונה במדינה שניה, והעסקה עצמה עשויה להתבצע במדינה שלישית.
הערה: אם אתה צריך עורך דין לאמזון או ערך דין לאיביי – צור איתי קשר.
הזווית המשפטית
לאיזו מדינה תהיה הזכות למסות את הרווחים שנוצרו בעסקאות הבינלאומיות?
מצד אחד, המדינה של המוכר יכולה לטעון לזכות למס מכוח הקשר הפרסונלי (האישי) למוכר.
מצד שני, המדינה שבה נוצרו לכאורה הרווחים לא תוותר בקלות ותטען לקשר לרווחים, כדי לזכות במיסוי.
אילו קריטריונים יקבעו לפי איזו מדינה תמוסה העסקה? האם מיקום השרתים למשל?
האם ייתכן מצב שבו עסקה תמוסה פעמיים ע”י שתי מדינות?
מה יוכל לפגוע ברווח שלך?
- לא להכיר את הקריטריונים לקביעת זהות המדינה שבה ימוסו הרווחים, ולפעול בניגוד למודל העסקי שלך
- לא לדעת לפי איזו מדינה כדאי למסות, מאחר שלכל מדינה יש אחוז מס שונה, ולפעול בהתאם לכדאיות העסק שלך.
- כפל מס שבו הרווח ממוסה ע”י שתי מדינות או יותר בלי לנצל באופן יעיל אמנות כפל מס
השירותים המשפטיים שלנו להגנת הרווח
- תכנון מס יצירתי להשגת אופטימיזציית המס טובה ביותר למודל העסקי שלך
- ניצול יעיל של אמנות למניעת כפל מס והטבות מיסוי בחו”ל
- תכנוני מס בינלאומיים במשטרי On-shore & Off-shore
- הקמת חברה במקלט מס
מיסוי הכנסות מפרסום ממומן בגוגל אדסנס (Google AdSense)
תוכנית גוגל אדסנס מאפשרת לבעלי אתרים ובלוגרים להציג מודעות פרסומת באתר שלהם ולקבל חלק מההכנסה שמתקבלת מהפרסום של גוגל.
המודעות מוצגות בדפי התוכן של האתר, ועל כל לחיצה עליהן מרוויח בעל האתר כסף.
גוגל מעבירה לבעלי האתרים והבלוגרים אחוז מסויים מהכסף שהיא גובה מהמפרסמים ישירות אל חשבון הבנק או בשיק הנשלח בדואר.

הזווית המשפטית
הרבה בעלי עסקים סבורים כי לא צריך לדווח לרשות המס על הכנסות מגוגל אדסנס, אך לא כך הדבר.
חלה במפורש חובת דיווח לרשויות המס.
גם כאן, השאלות הנשאלות הן: לפי איזו מדינה ימוסו הרווחים מהפרסומות? האם הכנסות אלו נחשבות להכנסה מעסק או עסקה הונית חד פעמית? מהם הקריטריונים אשר יקבעו לפי איזו מדינה ימוסו הרווחים? כיצד ניתן לסווג את ההכנסה באופן שימזער את החבות במס?
מה יוכל לפגוע ברווח שלך?
- לא להכיר את הקריטריונים לקביעת זהות המדינה שבה ימוסו הרווחים ולפעול בהתאם למודל העסקי שלך
- לא להבין לפי איזו מדינה כדאי למסות מאחר שלכל מדינה יש אחוז מס שונה ולפעול בהתאם לכדאיות העסק שלך.
- כפל מס שבו הרווח ממוסה ע”י שתי מדינות או יותר בלי לנצל באופן יעיל אמנות כפל מס
- סיווג לא אופטימאלי של ההכנסות
השירותים המשפטיים שלנו להגנת הרווח
- סיווג הכנסות באופן האופטימאלי על מנת ליצור מינימום חבות במס
- ייצוג של עורך דין אינטרנט מול רשות המיסים ומשרדי פקיד שומה בכל סוגיות המיסוי
- ייצוג לקוחות בבתי משפט, בכל הערכאות, בסוגיות מיסוי
- תכנון מס יצירתי להשגת אופטימיזציית המס טובה ביותר למודל העסקי שלך
מיסוי מתן שירותים באמצעות אפליקציות ופלטפורמות
אפליקציות ואתרים כמו איביי או אתרי קניה חברתית (גרופון למשל) משמשים כפלטפורמה מתווכת בין הלקוח לספק.
אתרים אלו גובים את התשלום מהלקוח, מעבירים את המידע לספק המוצר או השירות וגובים ממנו עמלה.
הם למעשה לא הספק של המוצר או נותן השירות עצמו.
הזווית המשפטית
גם כאן ישנה שאלת מיסוי בינלאומית: לפי איזה מדינה ימוסו ההכנסות ואילו קריטריונים נדרשים על מנת לקבוע זאת, מניעת כפל מס.
ואולם כאשר המיסוי יהיה בארץ, נשאלות השאלות הבאות: איזה חלק מהתשלום ימוסה לצורך רשות המיסים ולצורך מע”מ – האם כל התשלום שהתקבל ע”י המשתמש או רק העמלה שהפלטפורמה או האפליקציה גובה?
מה נדרש לעשות על מנת למזער את חבות המס כדי שזאת תחול רק על הרווח ולא על כל ההכנסות?
הערה: אם אתה צריך עזרה עם ניסוח תנאי שימוש לאפליקציה – צור איתי קשר.
מה יוכל לפגוע ברווח שלך?
- סיווג לא נכון של ההכנסות – אי הפרדה בין ההכנסות ודיווח במסמכים שונים (חשבונית לעומת קבלה) הן במס הכנסה והן במע”מ.
- אם המיסוי הינו לפי דין של מדינה אחרת, אי ידיעה והבנה לפי איזו מדינה כדאי למסות מאחר שלכל מדינה יש אחוז מס שונה ולפעול בהתאם לכדאיות העסק שלך.
- כפל מס שבו הרווח ממוסה ע”י שתי מדינות או יותר ע”י ניצול יעיל של אמנות כפל מס.
השירותים המשפטיים שלנו להגנת הרווח
- סיווג הכנסות באופן האופטימאלי על מנת ליצור מינימום חבות במס
- דיווח על הכנסות באופן האופטימאלי על מנת ליצור מינימום חבות במס
- ייצוג מול רשות המיסים ומשרדי פקיד שומה בכל סוגיות המיסוי
- ייצוג לקוחות בבתי משפט, בכל הערכאות, בסוגיות מיסוי
- תכנון מס יצירתי להשגת אופטימיזציית המס טובה ביותר למודל העסקי שלך
- ניצול יעיל של אמנות למניעת כפל מס והטבות מיסוי בחו”ל
- תכנוני מס בינלאומיים במשטרי On-shore & Off-shore
- הקמת חברה במקלט מס
- ניצול יעיל של אמנות למניעת כפל מס והטבות מיסוי בחו”ל
מיסוי מכירת תוכנה
מכירת תוכנה עלולה להיות מסווגת בכמה דרכים. סוגיית “סיווג ההכנסה” בעסקאות למכירת תוכנה הינה קריטית ביותר לצורך שיעור המס על עסקאות אינטרנט אשר יחולו על ההכנסות, וכאשר מדובר במכירת תוכנה בין תושב ישראל לתושב זר (עסקה בינלאומית) הדבר הינו קריטי גם למניעת כפילות של מיסוי עסקאות באינטרנט ע”י שתי מדינות ואף יותר.
הזווית המשפטית
ככלל, ישנן 4 דרכים לסיווג עסקאות הכרוכות בתוכנות מחשב כאשר כל אחת מהן משפיעה על שיעור המס אשר יחול ועל סוגיית כפל המס:
- מכירת תוכנה – מכירת עותקים ע”י בית התוכנה.
- מתן זכות שימוש בתוכנה: מתן רישיון לשכפול והפצה לדוגמה
- מתן שירותים – כגון פיתוח או תמיכת תוכנה
- מכירת זכויות היוצרים בתוכנה.
נשאלות השאלות הבאות: אילו קריטריונים נדרשים על מנת להיכנס לכל סיווג? מהו הסיווג האופטימאלי לרווחיות העסק שלך, הן מבחינת שיעור המס והן לעניין כפל מס על עסקאות אינטרנט?
באילו תנאים ניתן לקבל זיכוי ממס?
מה יוכל לפגוע ברווח שלך?
- חוסר הבנה של הקריטריונים הנדרשים לכל סיווג.
- בחירה מוטעית של הסיווג שיכול למזער את החבות במס.
- הגדרה שגויה של פרטי העסקה באופן שייצור סיווג לא כדאי עבור העסק שלך.
השירותים המשפטיים שלנו להגנת הרווח
- בחירת הסיווג הנכון עבורך על מנת ליצור מינימום חבות במס
- ייצוג מול רשות המיסים ומשרדי פקיד שומה בכל סוגיות המיסוי
- ייצוג לקוחות בבתי משפט, בכל הערכאות, בסוגיות מיסוי עסקאות באינטרנט
- תכנון מס יצירתי להשגת אופטימיזציית המס טובה ביותר למודל העסקי שלך
- ניצול יעיל של אמנות למניעת כפל מס והטבות מיסוי בחו”ל
מיסוי קניין רוחני
קניין רוחני כולל בתוכו זכויות לא מוחשיות כגון: זכויות היוצרים (זכות שימוש, העתקה, הפצה וכו’), פטנטים, מדגמים, מוניטין, סימני מסחר, ידע. בעל עסק אשר מוכר קניין רוחני לעסק אחר או אף מעביר זכויות אלו חלה עליו חבות במס.
מיסוי עסקאות באינטרנט: הזווית המשפטית
מיסוי הקניין הרוחני הוא נושא מורכב מכמה סיבות: סוגיית “סיווג ההכנסה” בעסקאות קניין רוחני (עסקת תמלוגים, מכירה או מתן שירותים מעסק) המשפיע על שיעור המס וכפל המס כאשר מדובר בעסקה בינלאומית.
סוגיית מיקום הקניין הרוחני: לעתים ניתן מלכתחילה למקם את הקניין הרוחני במדינה שבה שיעור המס הוא נמוך ולהימנע מהעברות הקניין הרוחני.
סוגיית מבנה החברות: לעתים ניתן להקטין את חבות המס על עסקאות אינטרנט ע”י מבנה חברות כזה או אחר.
למשל, מבנה תאגידים יעיל לעניין זה הוא הקמת חברה בחו”ל שהמשקיעים הם בעלי המניות שלה. חברה זו מקימה חברה בת בישראל שמספקת עבור החברה בחו”ל את שירותי המחקר ופיתוח.
התמורה בעבור שירותי המחקר והפיתוח משולמת על-ידי חברת האם לחברה הישראלית בשיטת + COST.
כלומר החברה הבת תחייב את החברה האם בכל העלויות שהיא נושאת בהן, בנוסף לתוספת הרווח.
גם בנושא זה נשאלות המון שאלות:
אילו קריטריונים נדרשים על מנת להיכנס לכל סיווג? מהו הסיווג האופטימאלי לרווחיות העסק שלך, הן מבחינת שיעור המס והן לעניין כפל מס? מהו מבנה החברות עבור העסק שלך אשר ימזער בצורה הטובה ביותר את חבות המס? באילו מדינות כדאי למקם מלכתחילה את הקניין הרוחני ואיך עושים זאת?
מה יוכל לפגוע ברווח שלך?
- חוסר היכרות או הבנה של הקריטריונים הנדרשים לכל סיווג
- בחירה לא אופטימלית בסיווג הנכון למזעור החבות במס
- אי התאמת מבנה החברות למודל העסקי שלך
- בחירת מיקום לא כדאי של הקניין הרוחני באופן שימנע חבות מינימאלית במס.
השירותים המשפטיים שלנו להגנת הרווח
- בחירת הסיווג הנכון עבורך על מנת ליצור מינימום חבות במס
- ייצוג מול רשות המיסים ומשרדי פקיד שומה בכל סוגיות המיסוי
- תכנון מס יצירתי להשגת אופטימיזציית המס טובה ביותר למודל העסקי שלך
- ניצול יעיל של אמנות למניעת כפל מס והטבות מיסוי בחו”ל
- תכנוני מס בינלאומיים במשטרי On-shore & Off-shore
- פיתוח אסטרטגית מס גלובלית התואמת את המודל העסקי של העסק שלך
- הקמת חברה במקלטי מס
אולי יעניין אותך גם: